Romanian Social Media

April 27, 2010
By

“Scuzati exprimarea in engleza din titlu dar nu aveam cum sa intregrez Social Media intr-un titlu romanesc”

Aud tot mai des despre Social Media in online-ul romanesc si despre evenimentele care tot se intampla pentru discutarea acestui tip de dezvoltare profesionala.

E frumos cand vorbim despre socializare in zona media, dar mai nasol este ca vorbim si pana la final reusim sa facem 5-6 conturi pe cele mai importante cluburi de socializare si sa ne apucam temeinic de spamat cu ce facem noi. Pe langa asta se mai manjesc 2-3 blogosferici cu niste banuti ca sa puna in miscare gastile de limbisti care le populeaza spatiul virtual si gata miscarea pe media sociala romaneasca.

E greu sa faci Social Media in Romania daca patronii nu inteleg ca partea asta de dezvoltare cere bani si investitii. Ai nostrii ca brazii s-au obisnuit sa plateasca 2-3 bambeluci sa spameze si toata lumea e fericita: patronul ca a bifat si social media si anagajatul ca isi poate scrie pe carte de vizita: consultat Social Media.

Pana acum am auzit de proiecte romanesti care au sau nu au succes pe piata romaneasca si de foarte foarte putine proiecte care sa fie externalizate.

Copiem idei din vest, dar nu dam nici un proiect genial in vest, un proiect pe care sa-l preia si altii cum noi am preluat twitter sau facebook. E greu pentru ca asa ceva fac afaceristii, noi suntem in faza de bisnitari in care ciordim idei din vest si le aplicam aici la noi romaneste cu Dorel si Nea Gogu.

Nu avem investitori educati economic sa investeasca in active cu risc ridicat dar care pe termen lung poate aduce un castig mare. Cati dintre “antreprenorii” romani ar investi intr-o echipa sa inventeze, sa puna pe picioare un site, o aplicatie iesita din comun? Sa zicem o aplicatie legata de masinile electrice care vor urma sa intre in folosinta ? Investitie pe termen lung cu castig posticipat lansarii produsului, ceea ce nu reprezinta interes pentru niste antreprenori care si-au adunat bruma de bani ca orice roman din afaceri imobiliare directe si cu banii jos, vanzand o pomana comunista.

Tags: , , ,

5 Responses to Romanian Social Media

  1. Ovidiu on April 27, 2010 at 3:32 pm

    Ma bucur ca ai ambitii mari, si anume sa vezi romanii ca fac proiecte care sa fie copiate de straini.

    Dar nu poti ajunge acolo fara sa o iei de la 0. Fa intai vreo 4-5 site-uri care sa aiba intr-adevar trafic si bani, abia atunci poti trece la nivelul urmator.

    Dupa cum spunea si Eben Pagan: intai ii imiti pe cei mai buni, abia apoi inovezi. Majoritatea fac exact invers: inoveaza pentru sa se cred foarte buni, apoi se mira ca nu le iese. Si nu invata nimic tot acest timp.

    Ovidiu

  2. fanel on April 27, 2010 at 3:39 pm

    @ovidiu: Eben Pagan sa fie sanatos. Uneori cand imiti incepe sa-ti placa si nu mai poti sa faci ceva fara sa furi idei de la altii.

    Sa o iei de la 0, de ce? Cu un investitor inteligent si cu ceva aplecare spre risc si castig mare poti pleca de pe o treapta superioara.

  3. Arhi on April 27, 2010 at 11:52 pm

    ma bucur ca pana la urma imi dai dreptate:)

  4. Arhi on April 27, 2010 at 11:52 pm

    ai o mare buba cand se posteaza comentariul

  5. fanel on April 28, 2010 at 11:32 am

    @arhi: cand ai dreptate, ai.

    Multumesc ca m-ai tras de maneca cu problema la comentarii, o sa incerc sa o rezolv.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *