Hater-ismul efect sau efort?…

June 29, 2010
By

Sursa: dannii101.glogster.com

Sursa: dannii101.glogster.com

Tot aud la a-bloggeri si la cei care graviteaza satelitic in jurul lor de acest termen: hater.

La ce se refera? Hater-ul este acel personaj care nu este de acord cu linia redactionala a blogului pe care tocmai a aterizat. Sa zicem ca eu imi fac o comunitate: Glugi.ro. Scriu acolo, imi dau linkuri in intern si ma laud cat de tare sunt eu si echipa mea. Vine un outsider si-mi zice ca-s de cacat, ca fur, fac spam, ca bat campii etc. In momentul de fata outsider-ul se pozitioneaza in pozitie de hater si este cel care primeste flegme de la comunitatea din jurul glugi.ro

Practic in Romania succesul online are la baza acest termen. Se stie ca romanul este mare consumator de scandal, deci pentru a crea o campanie cu efect trebuie sa faci scandal pentru a face valva in jurul subiectului. Daca in mijlocul scandalului asezonezi bine 3-4 linkuri catre ce trebuie succesul este garantat. O piata needucata creste prin ura, dar se limiteaza de propriul narcisism.

Acum am o dilema: Hater-ismul este efect sau efort? Trebuie sa muncesti mult ca sa primesti un feedback hater-istic sau pur si simplu succesul vine de la sine, tu doar trebuie sa zgarmi rahatul?

Tags: , , ,

3 Responses to Hater-ismul efect sau efort?…

  1. irongates on June 29, 2010 at 10:26 pm

    glugi.ro oferă promovare venind din interiorul grupului care l-a lansat. Grupul are membri cu vizibilitate, să spunem peste medie şi se autopromovează. I-a crescut cu ceva valoarea fiecărui membru al grupului? Eu cred că doar în termeni de valore absolută. La valoare relativă ai alte sisteme de referinţă şi situaţia se schimbă radical.
    Cât despre fenomenul cu hater, poate că mă înşel, dar cuvântul nu există în engleză, iar scris hatter are legătură cu pălărier sau nebun de legat.
    Iar cei care fac publicitate ălora care-i critică îşi fac de fapt publicitate lor. Am un exemplu limpede în minte.

  2. Dan Patrascu on June 30, 2010 at 1:15 am

    Cred ca depinde foarte mult de ceea ce scrii si unde iti promovezi ideile. De exemplu daca eu scriu rau despre PDL, modul cel mai sigur de a-mi atrage niste hateri ar fi sa intru pe niste bloguri d’ale lor, sa ma iau de ei si sa pun cateva linkuri.

    Personal nu cred ca o astfel de atitudine denota un caracter vertical, ci mai de graba o tendinta machiavellica. Dar dupa cum ai zis si tu, online-ul romanesc s-a construit pe asta.

  3. fanel on June 30, 2010 at 10:58 am

    @dan patrascu: discutia este una mai veche pe care o tot revad reluata din timp in timp. Ce ma deranjeaza este ca vad teza asta preluata de la idoli la pupi’n-idolisti.

    @irongates: dar perdeaua mainstreamului priveste doar absolut nu si relativ.
    Cu hater probabil vine de la verbul “to hate – a ura”, transformat dupa modelul furculision.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *