Vad tot mai des pe lumea internetului mania de a conduce masini straine, mania de a testa masini si de a te da grande ca ai condus nu-s ce ML, XL, X5, Xn+1…important este ca atunci cand ai carnet sa ai ce sa conduci si sa stii sa o faci. De-a lungul vietii de pasager am calatorit cu masini de la cazane pana la masini luxoase, insa mereu si mereu cel mai important detaliu este soferul masinii.
De ce soferul este important? Pentru ca daca el conduce cu daruire si pasiune si nu conduce ca sa dea pizdele pe spate sau ca sa-si arate talentele in fata unor puberi in gandire poti vedea si invata niste tehnici numai bune de pus in aplicare. O depasire bazata pe calcule rapide in cap fac de 10 ori mai mult decat o depasire periculoasa care pune in pericol pe cel din contrasens. Asadar nu Q7-le face diferenta la sosea ci creierul care conduce. Sa conduci o masina relativ noua si cu toate optiunile de acum e destul de simplu, mai greu e sa strunesti un cazan zburator cu ani in spate si cauciucuri tocite pe sosele…acolo se vede adevarata maiestrie. Poti sa compari un motor pe carburator cu unul pe injectie? Sa fim seriosi, timpi sunt altii si injectia ofera un timp de raspuns mult mai mare decat carburatie, pe cand dincoace fiecare miscare gresita te poate taxa cu un ropot scurt al motorului si un picaj in mijlocul intersectiei….si atunci sa vezi carnita ce o sa-ti bage in congelator ceilalti participanti la trafic.
Deci, in concluzie hai sa lasam fitzele ca eu am masina bengoasa care ajunge in suta in 4 secunde si care te teleporteaza de la stop si sa
sa ne ocupam de:
invatarea semnalizarii la schimbarea directiei de mers;
respectarea masinilor de scoala de soferi, ca deh bovino si tu ai fost acolo
sa parcam regulamentar chiar de trebuie sa facem cativa pasi pana la scara blocului
sa nu aruncam chistocu din mers pe geam cand masina e prevazuta cu scrumiera
sa nu depasim cand nu suntem siguri ca e loc
sau sa nu…