December 10, 2024

Am carnet de cam un an de zile si ma mandresc cu treaba asta.

Cu ce nu ma mandresc e ca nu l-am luat mai devreme, dar avand in vedere ca am vrut sa-l fac pe banii si barba mea imi revin si ma bucur ca am facut-o tocmai acum.

Masina pe care o conduc cel mai mult de cand am luat carnetu este o masina din gama Dacia Break 1310 cu injectie.

Sunt multumit eu de mine cu masina pe care o am? Eu as zice ca da, e o masina cu care poti cara si cu care te poti deplasa in voie pe te miri unde.

Poate o sa strambati din nas si o sa spuneti ca: E Dacie frate! dar nu e asa, am umblat cu ea si pe autostrada, am umblat cu ea si pe DN-uri.

E o masina care merge, nu prinde ea 220 la ora dar daca vrei sa te misti de colo colo te ajuta.

Care e diferenta intre ea si o masina straina sau o masina de generatie noua? Ca ei ii poti schimba un motoras pas cu pas si in fata blocului sau in curtea in care locuiesti, ca nu-ti impune sa faci schimbul de ulei si filtraraia la service-uri autorizate, ca piesele de pe o Dacie nu-ti cer credit ca sa le schimbi.

Vad tot mai des pe lumea internetului mania de a conduce masini straine, mania de a testa masini si de a te da grande ca ai condus nu-s ce ML, XL, X5, Xn+1…important este ca atunci cand ai carnet sa ai ce sa conduci si sa stii sa o faci.

De-a lungul vietii de pasager am calatorit cu masini de la cazane pana la masini luxoase, insa mereu si mereu cel mai important detaliu este soferul masinii.

De ce soferul este important? Pentru ca daca el conduce cu daruire si pasiune si nu conduce ca sa dea pizdele pe spate sau ca sa-si arate talentele in fata unor puberi in gandire poti vedea si invata niste tehnici numai bune de pus in aplicare.

O depasire bazata pe calcule rapide in cap fac de 10 ori mai mult decat o depasire periculoasa care pune in pericol pe cel din contrasens.

Asadar nu Q7-le face diferenta la sosea ci creierul care conduce. Sa conduci o masina relativ noua si cu toate optiunile de acum e destul de simplu, mai greu e sa strunesti un cazan zburator cu ani in spate si cauciucuri tocite pe sosele…acolo se vede adevarata maiestrie.

Poti sa compari un motor pe carburator cu unul pe injectie? Sa fim seriosi, timpi sunt altii si injectia ofera un timp de raspuns mult mai mare decat carburatie, pe cand dincoace fiecare miscare gresita te poate taxa cu un ropot scurt al motorului si un picaj in mijlocul intersectiei….si atunci sa vezi carnita ce o sa-ti bage in congelator ceilalti participanti la trafic.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *