Am ajuns iar la o sezatoare in online: Advertising 2.0.
Dragos Stanca a fost cel care a condus discutia alaturi de :
Bogdana Butnar – Director de strategie & MD, MRM World Wide Romania
Emi Gal -tanar antreprenor (e-ok.ro , veevid.ro)
Mihai Dragan – Fondator MB Dragan
Calin Rotarus – Managing Director ARBO Interactive
Sergiu Biris – Crocodil sef la Trilulilu.ro
Robert Anghel – Online Product Manager Orange Romania
Costin Radu – Managing Partner IQads si Smark
Doru Panaitescu – Consultant si trainer la Marketeer.net
+
Amalia Cretu – Country Strategist, Google AdWords Romania (prin Skype de la Dublin)
Concluziile care se trag din toata seara asta sunt:
- Bannerele sunt un rau necesar si trebuie sa formam designeri si oameni care sa ne destupe capu sa le facem atractive si mai complicate nu doar .jpeg-uri scanate dupa un flyer.
- Nu trebuie sa cautam o vina la client, publisher, agentie, regie de publicitate, trebuie sa ne facem cu totii treaba si sa ne respectam partenerul de dialog si afaceri.
- Unii publisher-i se plang ca regiile trag pentru site-urile lor si neglijeaza siteurile pe care le au in portofoliu calculandu-le la gramada, drept pentru care tot mai multi incearca sa se vanda singure.
- Inevitabil s-a ajuns la discutia cu educatia din Romania a celor care fac design-ul si se cerea o scoala ceva , dar eu sunt de parere ca ar trebui doar niste workshop-uri unde sa fie descoperite adevaratele talente si sa fie dati la parte cei care ocupa locuri de designer doar de dragu de a-l ocupa.
- Dezvoltatorii de site-uri de tip video-sharing mizeaza pe o realocare a bugetelor din televiziunii spre site-urle lor.
Concluzia finala e ca mai avem de munca pana sa fim o piata de online competitiva, problema care se pune acum este daca suntem pregatiti psihologic sa invatam si sa-i facem fata asa cum se cuvine ?