Mediul online e blocat din cauza unor sugrumari de trafic. Toate siteurile “produc” acelasi tip de continut, toate merg pe aceeasi idee si nu urmaresc un scop pe care si-l stabilesc de la inceput, ci plutesc intr-un heirupism pur romanesc pana cand cred ei ca s-a definit un stil. De multe ori nestiinta unui manager de proiect si vanitatea pe care i-o confera functia duc ideea de la care s-a pornit intr-un gang cu o singura iesire…faliment,criza.
Degeaba prezentam proiecte care nu aduc nimic nou, care nu fac utilizatorul sa se asocieze cu produsul, atentie aici nu vorbim de gasca care face lobby unui produs, e vorba de produs in sine >>>vezi proiecte gen Brain TV care chiar daca i s-a facut reclama nu am auzit sa fie o super bomba online vizavi de proiecte Happy Fish care au ajuns sa aiba un anume standard si pe alocuri sa vanda si publicitate(ba chiar unii Trilulilu s-au dedulcit si la reclame electorale:o sageata, doua sageti).
De ce sunt asa de sceptic in privinta mediului online ? Pentru ca piata s-a scindat in cateva grupuri inchegate care tin piata pe loc, e un soi de impartire a sferei de influenta din aceasta zona. Degeaba vi tu cu un proiect bun daca ei fura indexarile la google prin diverse scheme 4-4-2, 5-3-1. Unii se dau de ceasu mortii uitand vremurile de demult cand utilizau aceleasi metode. Daca azi ai incepe sa faci anumite chestii care acum 3-4 ani erau considerate normale de ei, acum ei cei care ieri o ardeau in spam te vor cataloga si-ti vor da un anume pumn in stomac pentru ca incalci reguli pe care ei le-au incalcat si au ajuns mari dezvoltatori pe zona de online.
De ce oare avem proiecte de care vorbesc toti dar care nu le cumpara nimeni, sau proiecte care au crescut intr-un an cat altii in 7 si se vand de ochii lumii pentru a da impresia de piata libera in online ?