Ma fascineaza de putin timp reclamele de telefonie mobila si lupta lor in piata.
Vodafone – ruleaza o reclama semiintelectuala apeland la diverse vedete publice petru a gira produsele Vodafone.
Fostul Connex actual Vodafone il vad undeva la un mijloc de drum intre o patura si o paura mica. Am senzatia ca utilizatorii Vodafone sunt utilizatori nostalgici dupa Connex, sunt utilizatorii comozi care le e lene sa faca o mutare pe alta firma de telefonie:” E scump uneori, merge greu in unele locuri da nu ma pot muta pentru ca am multi prieteni pe Vodafone”.
Cosmote – ruleaza niste reclame glumete cu priza la publicul generalist. Sa ne amintim “Sa traiti e numarul meu favorit”, acum ” Ai sunat un genist?”.
Cosmote-ul, fostul Cosmorom joaca inteligent si e in faza in care-si cauta publicul. A inceput prin acea oferta cu cartela de 2000 de minute gratuite care a zapacit efectiv Romania. Vedeai cozi la cartele ca pe vremuri la paine si carne cand bagau pui de la Avicola. Acum targetul lor pare a fi unul tot generalist. Publicul tinta important il reprezinta persoanele care nu mai sunt multumite de firmele la care sunt in momentul de fata. Ofertele bune pe abonamente si reducerile la cartele reprezinta inca o fata morgana a utilizatorului de telefonie+ telefoanele la preturi bomba, sunt cele doua atuuri cu care Cosmote castiga piata.
Orange – reclamele lor sunt foarte frumos facute si te ating la coarda sensibila. Mi se par cele mai normale reclame care incearca sa schimbe romanilor perceptia asupra romanismului.
Orange se refera la o populatie cu un statut peste medie. Principalul target al orange-ului sunt firmele si oamenii open mind care au o oarecare intrare in societate. Abonamentele lor nu-s de tipul mega ultra oferta cu nu stiu ce si imbracate intr-o reclama hahaita cu Banel si Bendeac sau cu un Nea Gogu care face ceva, genu de eticheta romaneasca pe care o folosesc toti la glume. Nu, Orange-ul iese din sfera asta a generalistilor si incearca sa dezvolte noi piete si sa-si creeze viitori si viitori clienti din zona oamenilor potenti.
In final spun ca eu sunt utilizator Vodafone si intru in categoria celor multumiti, comozi care n-au chef sa se mute…e greu da mi-e bine :)
finute cu un anume stil. Acestea au un target bine stabilit si ofera niste solutii viabile pentru omeni care trec de un anumit prag.
Later edit: Cosmote a avut o oferta de 2000 si nu 1000 de minute. Multumesc Gigel.
Cosmote a lansat pe 2 martie 2006 o oferta prin care aveai 2000 de minute contra 3 euro. Iar cei care aveau cartela cumparata din timp au avut si bonus 36 euro.
Deci nu au fost 1000 de minute. :)
multumesc de precizare rectific