Bai fratilor,hai sa va zic o poveste cu UPC.
Acum 2 ani cand m-am mutat cu tot famelionu’ in insoritele insule ale Giulestiului trebuia sa ma hotarasc asupra unui provider de internet, televiziune si telefonie pe care sa-l aleg.Zona in care ma mutasem imi oferea practic 2 posibilitati: Romtelecom si UPC.
Taicamiu mi-a zis asa parinteste:”Ba alege Romtelecom ca si-or reveni si ei”, stiind ca aveam un cui impotriva lor cu gandul la injuraturile de pe dial-up si oarece produse scumpe(mult mai tarziu am inteles de ce scumpe).
Dupa cum va dati seama n-am dat ascultare si am incheiat un contract cu UPC-ul, bucuros nevoie mare ca batranii care puneau votu pe Ion Iliescu.
In primele 3 luni totul a mers bine si frumos pana cand a venit toamna si au inceput ploile. Cum ploua un pic mai tare cum cadea netu, telefonu si televizorul putea vedea o mica parte din programele platite.
Facturile ajungeau cand la timp cand dupa o gramada de zile, de trebuia sa ma duc eu cu codul client sa intreb daca am ceva de plata.
Atunci cand erau sunati ca sa anunt ca nu merge netu, telefonu sau televizorul asteptam cu zilele. Incepusem sa invat melodia de asteptare de la UPC, asteptarea era mare si plictisitoare.
Dupa un timp in care rabdarea s-a consumat am reziliat contractul si am trecut pe Romtelecom, Clicknet,Dolce. Servicii mult peste UPC. caderi de telefon? caderi de internet? caderi de semnal tv? Am avut atatea cate pot numara pe degetele de la o mana.
Asadar ma duc depun hartia de reziliere si de abia de acum incepe adevarata distractie.
Era pe toamna asa si lucram in curte la diverse chestii, cand primesc un telefon. Ma uit numarul imi parea cunocut, a da era ala de pe plicurile UPC-ului.
Raspund si de la captul celalalt al firului o voce timida ma intreaba: Dl Stefan Manea? Io raspund ca da si baiatu isi incepe pledoaria:” Sunt cutarescu si va sun din partea UPC…bla…bla….de ce vreti sa renuntati la servicile noastre?”. Intrebarea asta mi-a ridicat o mingie la fileu si am inceput sa-i zic din ce cauza vreau sa renunt la ei. Mi-a fost mila de baiatu ala, da era singura autoritate din firma aia cu care vorbeam.
Trece totul cu bine depun modem-ul primit in custodie de la ei si sunt un proaspat abonat al serviciilor Romtelecom.
Trece o buna perioada de vreme si ma trezesc intr-o zi cu o factura de plata la UPC. O ignor pentru ca stiam ca atunci cand am reziliat contractul am platit la zi toate facturile.
Trece cam un an asa de la reziliere si primesc mesaj pe telefon: “IMPORTANT! UPC asteapta urgent plata Dvs. in valoare de 63.00 RON, cod client 8763313. Puteti achita la centrele UPC. telefon 021.302.66.10”. Imi aduc aminte de factura primita dupa reziliere si decid sa ignor si aceasta marlanie prin SMS, daca chiar era important puteau sa ma sune si sa discutam asa cum au binevoit sa ma sune cand am reziliat contractul cu ei…da ti-ai gasit.
Trece 1 luna si ma trezesc la cutia postala 2 scrisori din partea lor pe care scria cu rosu “URGENT”, una era adresata mie si cealalta adresata fostului proprietar care locuise la adresa unde locuiesc.
Hotarasc sa ma duc la ei si sa rezolv odata problema asta care ma macina. Iau scrisorile, iau facturile pe care le pastrasem pentru astfel de probleme si ma infiintez in fata UPC in Soseaua Nordului.
Ajung acolo si constat ca nu eram singurul care avea astfel de scrisorele de dragoste si culmea multi tot asa ca mine cu contracte reziliate. Un domn mai agitat dintre clienti ii arata fatucii de la caserie ca scrisoarea nu era semnata de nimeni, ca plicul nu avea nici o data a postei si astfel cele 3 zile de somatie din scrisoare nu aveau sustinere. Glumea el cu alt client:”Dle hai acasa ca scrisorile astea noi le-am primit in 2010″.
Astept si incep sa devin nervos pentru ca m-am deplasat prin jumate de oras pe banii mei ca sa constat ca e o eroare de a lor. ma ridic de pe scaunu din holul de asteptare si ma plimb ca sa mai scap de tensiune.
Un paznic imi recomanda pe un ton superior de pe scaunu lui de astetpare sa nu ma mai plimb prin fata usii de intrare ca nu e frumos si sa iau loc joc. ma uit la el uimit ii spun ca nu mai am rabdare sa stau jos si cotinui plimbarea usor departat de usa cu care avea dumenalui probleme. Revine si imi zice sa nu ma mai plimb pe un ton rastit. Incep sa ma agit si il intreb de ce? Iar el imi zice ca ma da afara.
Noroc ca nu am mai asteptat mult si am intrat la consultantul UPC.
Avand inv edere ca aveam 2 scrisori de la ei cu aceeasi suma mi-am permis cand am intrat acolo sa intreb daca la adresa unde locuiesc exista vreo factura neplatita. Omul UPC imi cere sa-i arat daca am primit vreo somatie. ii raspund ca ii prezint tot ce vrea dupa ce imi rapsunde la intrebare pentru ca eu sunt client iar el este firma prestatoare. Se irita si imi explica ca nu asa se poarta o discutie. Eu o tin pe a mea si comenteaza in timp ce-mi cauta cerinta. In progamelul lor eram si eu si fostu proprietar cu aceeasi datorie. problema era ca el nu platise niste facturi, pe mine agentul care mi-a facut contractul nu m-a anuntat si acum UPC-ul a considerat de cuviinta sa ne aplica si mie ca actual fost client si lui ca fost fost client aceeasi taxa.